Conducerea societăţii confirmă că utimul mare contract va expira în luna iunie, după care vor începe posibile disponibilizări Indecizia strategilor de la Bucureşti privitoare la privatizarea Avioane Craiova riscă să aducă fabrica din Bănie în imposibilitatea de a-şi mai plăti salariaţii. Fabrica de avioane mai dispune doar de un singur contract important, cu Ministerul Apărării (MApN), care expiră în vară.
Singurul contract mai important pe care fabrica îl are de onorat este cel de modernizare a avioanelor IAR 99 cu avionică Elbit. Producătorul de aeronave din Bănie ar putea trece la disponibilizări de personal, din lipsă de contracte. „Este posibil să fie disponibilizări. Încercăm să rezistăm până la privatizare“, a declarat liderul sindical Victor Peţa.
Privatizarea, unica soluţie
Conducerea fabricii susţine că nu s-a stabilit programul disponibilizărilor şi nici nu există un plan de restructurare aprobat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). După expirarea contractului cu MApN, fabrica rămâne doar cu activitatea de reparaţii pentru aeronautica civilă. „Nu s-au mai semnat o serie de contracte, pentru că suntem în proces de privatizare.
Până nu se ştie proprietarul, mulţi clienţi nu mai semnează“, a declarat directorul companiei, Anatolie Boldişor. Directorul Avioane Craiova recunoaşte însă că nu există contracte pentru a angrena în producţie întregul personal, de peste 600 de oameni.
Potrivit AVAS, dosarul de prezentare a societăţii Avioane Craiova a fost cumpărat de 15 companii româneşti şi străine, termenul-limită de depunere a documentelor fiind 17 aprilie. Printre acestea se numără grupul Saab (Suedia), Grampet Bucureşti, Aero Vodochody (Cehia), Lord Expert Consult România, Institutul de proiectare în domeniul aviaţiei INAV Bucureşti, Pro Faur Invest Români