Dupa sapte ani petrecuti in compania de cercetari de piata Synovate, Adina Vlad a renuntat la functia de client service director din cadrul multinationalei pentru a-si porni propria afacere in domeniu, mizand pe o nisa insuficient exploatata pe piata de profil. Recent infiintata sa firma, Unlock Research, incearca sa-si faca loc pe o piata dominata de multinationale, cu o valoare de 30 de milioane de euro care promite cresteri anuale de 20% cel putin pentru urmatorii doi ani.
Ideea de a-si construi propria companie de cercetari de piata i-a venit in momentul in care clientii sai remarcasera existenta unei nevoi pe piata, care insa nu era suficient de bine satisfacuta de multinationale. Prinsa de multe ori in ecuatia negocierilor dintre agentiile de specialitate si clienti, cercetarea de piata este folosita mai degraba ca un punct de negociere, si nu pentru a inspira advertiserii sau marketerii.
“Clientii din Romania au nevoie de o cercetare de piata actionabila, care nu trebuie sa spuna ce a zis consumatorul, ci trebuie sa spuna ce gandeste, ce simte consumatorul si ce trebuie sa faca acea companie ca sa-l faca pe consumator mai fericit. Pentru asta este nevoie nu numai de oameni care stiu sa execute cercetare, ci si de aceia care stiu sa interpreteze rezultatele unui studiu, pentru a indica respectivului client directii clare de actiune”, explica, intr-un interviu acordat Wall-Street, Adina Vlad (foto), managing partner in cadrul Unlock Research.
Vlad povesteste ca plecarea de la Synovate a fost o evolutie fireasca in cariera sa, in conditiile in care “intr-o multinationala, ajungi la un moment dat sa te plafonezi, pentru ca uiti de oamenii care te sustin, care te ajuta sa fii cine esti”, principala sa provocare de acum fiind aceea de a reconstrui un sistem care in cadrul unor astfel de mari companii functioneaza foarte bine. Odata cu ea, au mai ple