Cea mai recentă campanie publicitară lansată în Mexic de către producătorul suedez de vodcă Absolut este pe cât de controversată în Statele Unite, pe atât de măgulitoare pentru mexicani. Campania din presă, care a fost lansată deja în Mexic, are în centru o hartă colorată a celor două Americi „într-o lume Absolută”, în care graniţa dintre SUA şi Mexic este desenată acolo unde se afla înainte de războiul mexicano-american din 1848. Pe atunci, California era pământ mexican şi purta denumirea de Alta California, la fel ca şi Santa Fé de Nuevo México. Acestea au fost cedate Statelor Unite şi au devenit California, Texas, New Mexico, Utah, Colorado şi Arizona. Campania ţinteşte spre mândria naţională a mexicanilor, susţine Favio Ucedo, director de creaţie la o companie publicxitară din State. „Mexicanii vorbesc despre cum americanii le-au furat pământurile, aşa că asta este o modalitate de a le recuceri. Este foarte relevant şi mexicanii vor adora ideea”, susţine Ucedo, citat de publicaţia LATimes. Cu toate acestea, dacă această campanie ar fi lansată în SUA, nu ar avea nici pe departe acelaşi succes. „Mulţi oameni nu o vor înţelege. Americanii din est şi nord sau din centru nu ştiu atât de multe despre istorie. Probabil că americanii din Texas şi California înţeleg perfect, dar nu ştiu cum ar reacţiona” a mai spus Ucedo. (A.I.)
Cea mai recentă campanie publicitară lansată în Mexic de către producătorul suedez de vodcă Absolut este pe cât de controversată în Statele Unite, pe atât de măgulitoare pentru mexicani. Campania din presă, care a fost lansată deja în Mexic, are în centru o hartă colorată a celor două Americi „într-o lume Absolută”, în care graniţa dintre SUA şi Mexic este desenată acolo unde se afla înainte de războiul mexicano-american din 1848. Pe atunci, California era pământ mexican şi purta denumirea de Alta California, la fel ca şi Santa Fé de Nue