Ecuatia de calcul a taxei de poluare auto este complicata, pastreaza din actuala taxa de prima inmatriculare elementele legate de vechime si de capacitatea cilindrica si introduce criteriul gradului de poluare.Taxa nu are inca girul UE, nu este o taxa pura de poluare, se aplica doar masinilor noi si se suprapune peste impozitul local anual, spun expertii. "Prin jocul coeficientilor si al reducerilor se pastreaza o componenta prohibitiva pentru rable.
Continua sa fie o taxa de prima inmatriculare, nu de poluare. Ea nu taxeaza masinile vechi, poluante, care sunt in circulatie", spune Grabriel Biris, avocat specializat in fiscalitate. Calcul greoiOrdonanta de urgenta care impune taxa are patru anexe cu tabele care slujesc la calcul. Formula-standard este suma a trei taxe diferite: pe poluare, pe capacitatea cilindrica si pe vechime. Prima componenta, poluarea, se calculeaza inmultind cantitatea de dioxid de carbon emisa de o masina cu un coeficient exprimat in euro, aflat in anexa 1 a OUG, careia i se aplica o reducere de 70%.
Problema e ca nu toate masinile au afisate nivelurile de poluare, emisiile insele difera in functie de abilitatea soferului sau de conditiile de trafic si multe masini au emisii palsate in jurul valorilor din grila, ceea ce va ingreuna calculul.
Integral in Romania libera Ecuatia de calcul a taxei de poluare auto este complicata, pastreaza din actuala taxa de prima inmatriculare elementele legate de vechime si de capacitatea cilindrica si introduce criteriul gradului de poluare.Taxa nu are inca girul UE, nu este o taxa pura de poluare, se aplica doar masinilor noi si se suprapune peste impozitul local anual, spun expertii. "Prin jocul coeficientilor si al reducerilor se pastreaza o componenta prohibitiva pentru rable.
Continua sa fie o taxa de prima inmatriculare, nu de poluare. Ea nu taxeaza masinil