Citroen a lansat la sfârşitul lunii martie, la Bucureşti, autoutilitara uşoară Nemo, producătorul francez vizând crearea unui nou segment de piaţă în România şi atingerea unei cifre de vânzari de cel puţin100 de unităţi până la sfârşitul anului. Utilitara Nemo are 3,6 metri lungime şi 1,72 metri înălţime, dimensiuni similare modelului C3, dispune de două locuri, şi un volum de încărcare de maximum 2,8m3 care ar putea acomoda o încărcătură de 610 kg. În versiunea Combi, Nemo poate avea până la cinci locuri şi un volum de încărcare de 2,5m3, dar această versiune nu va fi disponibilă mai devreme de luna iunie a acestui an.
În versiunea Furgon, lansată la sfârşitul lunii martie pe piaţa din România, se pot transporta obiecte înalte de 1,18 metri şi cuo lungime de 1,5 metri, sau maximum 2,5 metri în cazul în care scaunul pasagerului este rabatat.
Mulţumită modului special de proiectare, avantajul acestui model de utilitară este manevrabilitatea în spaţiul urban, mulţumită lungimii mici a maşinii, a razei de bracare sub 10 metri, precum şi a uşilor laterale culisante sau a celor spate asimetrice.
Încă de la prima vedere, Nemo impresionează prin liniile sale exterioare, devenind evident motivul pentru care producătorul francez a legat acest model de simpaticul personaj Disney. Nemo este cel mai mic utilitar din gama Citroen, argumentele producătorului pentru felul în care a fost proiectat acest vehicul fiind condiţiile dificile de trafic din aglomeraţiile urbane şi accesul dificil la locurile de parcare.
Sunt disponibile două variante de motorizare, ambele de 1,4 litri, una pe benzină, care dezvoltă 75 CP şi consumă 6,9 litri la 100 kilometri, şi cealaltă pe motorină, care dezvoltă 70 CP şi consumă 4,5 litri la suta de kilometri. Preţul de pornire al lui Nemo este de 9.700 euro cu TVA inclus, iar din pachetul de dotări standard fac parte sistemul ABS, di