» Guvernul, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si Garda de Mediu ar simti pe pielea lor ce inseamna taxa auto daca ar fi sa-si inmatriculeze pentru prima data masinile.
» Fie ca au rable non-euro, fie ca au masini noi, dar cu motoare puternice, multe dintre masinile acestor institutii nu sunt campioane la protectia mediului.
» Premierul Tariceanu si ministrul Vosganian au ramas fideli motoarelor V6, mari emitente de CO2.
Ministerul mediului este singura autoritate care sustine fervent taxa auto, dar care primeste nota de trecere la testul de etica privind masinile poluante conduse de cavalerii care apara taxa auto. Capii de la Mediu s-au dotat cu masini de serviciu cat de cat inofensive pentru mediul inconjurator. Ministrul Attila Korodi conduce un Saab 9-5 hibrid, care poate fi propulsat si cu bioetanol, iar secretarul general al ministerului a primit de la serviciu o Honda Civic Hybrid, care functioneaza atat electric, cat si cu benzina. Taxa de inmatriculare pentru astfel de masini este zero.
Totusi, Ministerul Mediului are si un mic monstru poluator, pe care proprietarii sai l-ar taxa aspru la cele 265 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pe care le emite: un Volkswagen Touareg 4x4, cu motor diesel de 2,5 litri, pentru care ar trebui sa plateasca 1.221 euro daca ar fi sa-l inmatriculeze astazi pentru prima data in Romania. Conform biroului de presa al ministerului, el este folosit "pentru deplasari in caz de poluare, accidente industriale sau aparare impotriva inundatiilor". Attila Korodi conduce in particular, conform declaratiei sale de avere, un Renault Mégane fabricat in 2000, pentru care ar fi nevoit sa scoata din buzunar cateva mii de euro, daca ar fi sa aplice taxa pe care o apara cu atata indarjire.
Cei doi secretari de stat de la Mediu conduc masini