•REPLICĂ/Nnicolaescu răspunde acuzaţiilor de monopolizare a cinematografiei
Sătul să fie arătat cu degetul pentru că în timpul regimului comunist a fost cel mai prolific regizor, iar după ’89 a continuat să obţină finanţare pentru proiectele sale, Sergiu Nicolaescu explică pe larg într-un comunicat felul în care a ajutat producţia de film românesc. •REPLICĂ/Nnicolaescu răspunde acuzaţiilor de monopolizare a cinematografiei
Sătul să fie arătat cu degetul pentru că în timpul regimului comunist a fost cel mai prolific regizor, iar după ’89 a continuat să obţină finanţare pentru proiectele sale, Sergiu Nicolaescu explică pe larg într-un comunicat felul în care a ajutat producţia de film românesc.
Cu cîteva zile înainte de a-şi lansa cel de-al 72-lea film din carieră, Sergiu Nicolaescu a decis să ia poziţie în faţa celor care au încercat să-i conteste valoarea şi profesionalismul printr-o serie de afirmaţii făcute în ultimii ani. “Din acest moment nu voi mai accepta acuzaţii nemotivate. Cred că merit consideraţia colegilor cineaşti, indiferent de vîrstă, uitînd de invidie, deşi aceasta e o trăsătură şi de natură artistică!”, precizează regizorul.
FILM ÎN EPOCA DE AUR.Ţinînd cont de situaţiile întocmite de R.A. Româniafilm, Nicolaescu explică modul în care filmul românesc s-a autofinanţat încă din perioada anilor ’50-’60. “Româniafilm colecta banii încasaţi din vînzarea biletelor de cinema din toată ţara, după care o parte din sumă era distribuită pentru producţia de film românesc. Astfel, cinematografia nu apărea în bugetul de stat. Nimeni nu putea susţine că partidul finanţa filmul românesc. Era singura artă din România care se autofinanţa, spuneau ei. În realitate, partidul acorda 200.000 de dolari pentru cumpărarea de filme occidentale. După ce acestea rulau pe piaţa românească, sumele provenite di