Deoarece nu a fost aprobata o majorare a pretului începând din luna aprilie 2008, compania E.ON Gaz România va înregistra pierderi de peste 45 milioane RON în primul semestru al anului 2008, rezultate din costurile neacoperite cu achizitiile de gaze naturale. Devreme ce aducerea companiei într-o situatie financiara grava nu constituie o alternativa, deoarece acest lucru ar însemna ca cei 1,3 milioane de clienti, majoritatea clienti casnici, sa nu mai poata fi aprovizionati deloc cu gaze naturale, compania E.ON Gaz România va fi nevoita sa reduca cantitatile de gaze naturale importate. Acest lucru va duce la un deficit de gaze naturale pe piata româneasca, deoarece 40% din cantitatile de gazele naturale consumate provin, în mod obisnuit, din import. Astfel, E.ON Gaz România ar putea fi nevoita sa întrerupa furnizarea catre clienti, logic fiind, sa înceapa cu clientii rau-platnici. De aceea, compania va adopta o strategie de toleranta zero fata de clientii rau-platnici, casnici sau industriali. “Cu cât se amâna mai mult majorarea necesara a pretului gazelor natuale, cu atât mai mare va fi majorarea de pret pentru populatie, în sezonul rece. Cu toate acestea, E.ON Gaz România nu va face nici un profit în urma unor asemenea ajustari de pret, însa va putea achizitiona de la producatori cantitatile necesare de gaze naturale pentru clienti. Speram ca, pe viitor, preturile finale ale gazelor naturale în România sa acopere costurile de achizitie pentru ca noi sa putem asigura cantitatile necesare pentru clientii nostri. E.ON Gaz România nu mai poate sa vânda consumatorilor gazele naturale achizitionate sub pretul de achizitie al acestora”, a declarat dr. Achim Saul, presedintele Consiliului de Administratie al E.ON Gaz România.
Deoarece nu a fost aprobata o majorare a pretului începând din luna aprilie 2008, compania E.ON Gaz România va înregistra pierderi de peste