Europenii opun rezistenţă faţă de impunerea unor noi constrângeri în domeniul transportului maritim, în pofida catastrofelor ecologice majore din ultimii ani, cum ar fi naufragiul petrolierului Erika în 1999 şi cel al Prestige în 2002, relatează AFP.Europenii opun rezistenţă faţă de impunerea unor noi constrângeri în domeniul transportului maritim, în pofida catastrofelor ecologice majore din ultimii ani, cum ar fi naufragiul petrolierului Erika în 1999 şi cel al Prestige în 2002, relatează AFP.
FĂRĂ REGULI. Cu câteva excepţii (Franţa, Italia, Bulgaria, Belgia), majoritatea miniştrilor transporturilor din Cele 27 ţări membre, reuniţi luni la Luxembourg, s-au arătat reticenţi faţă de respectarea obligatorie a normelor de navigaţie internaţionale pentru flotele lor. Unele state - Malta şi Ciprul în principal- şi-au înscris în registrele naţionale numeroase nave sub pavilionul lor naţional, dar care scapă de fapt controlului acestor state. Faimoasele "pavilionane de complezenţă", care navighează pe mările lumii, nu respectă întotdeauna regulile securităţii internaţionale de navigaţie şi folosesc în multe cazuri echipaje plătite prost şi aproape fără calificare. Comisia Europeană, care a lansat un război împotriva acestor "vase-pubelă" şi împotriva "opacităţii juridice din transportul maritim mondial", doreşte să facă ordine în flotele UE. Comisarul pentru transport, Jacques Barrot, vrea să facă obligatorii unele recomnadări facultative ale Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI), cum ar fi opţiunea de ca pavilionul să fie supus unui "audit" de calitate. "Trebuie oare să aşteptăm catastrofe maritime pentru a acţiona?", a întrebat el, nemulţumit, la întâlnirea cu ceilalţi miniştri.
FĂRĂ CONSTRÂNGERI. Miniştrii de transport au respins ideea unui alt proiect care viza creşterea responsabilităţii civile a a