XXL Company vrea să creeze un lanţ puternic de supermarketuri româneşti, care să concureze marii retaileri. Sursa: Reuters
Multe magazine tip supermarket din oraşele din România o duc foarte greu, iar unele chiar au dat faliment din cauză că nu pot face faţă concurenţei marilor lanţuri de retail care se extind cu repeziciune. După principiul că afacerile mici din domeniu care nu sunt organizate şi nici conduse unitar sunt condamnate la faliment, firma românească XXL Company propune un sistem de franciză care vrea să creeze un lanţ de magazine româneşti capabil să concureze cu giganţii de pe piaţă.
Firmele care încearcă să reziste singure „nu dispun de forţa de negociere a unor condiţii comerciale favorabile în relaţia cu furnizorii, nu-şi pot optimiza costurile de transport, de merchandising sau de promovare“, consideră Daniel Fădur, coordonatorul proiectului de extindere a francizei. Proiectul este supravegheat de un fond de investiţii britanic, care finanţează investiţia în stocul de marfă.
Preferinţă pentru nespecialişti
Până în prezent, francizorul a semnat peste 20 de contracte cu oameni de afaceri din Constanţa, Iaşi, Arad, Vâlcea, Bihor şi Alba şi este în discuţii cu alte 200 de firme. Francizatul ideal pentru XXL este, în mod paradoxal, „agentul economic care nu a mai prestat activităţi de retail în domeniul alimentar“, deoarece aceste firme sunt dispuse să se adapteze uşor sistemului, ne-a spus Daniel Fădur.
Fiind la început de drum, francizorul vrea să atragă cât mai mulţi întreprinzători şi oferă condiţii relaxate pentru primii 100 francizaţi: scutirea de plata taxei de licenţă de 50.000 de euro. Tot pentru cei care semnează contractul în această perioadă, redevenţa de 3% din cifra lunară de afaceri se plăteşte după două luni de la semnarea contractului.
Datorită volumelor mari