Cetatenii indieni au platit in 2007 pentru serviciile de telefonie mobile 250 de milioane de dolari (159 milioane euro), pentru ca, pana in 2010, costurile sa ajunga la 1,7 miliarde de dolari (1,08 miliarde euro), scrie Business Week.
In prezent, in India exista circa 300 de milioane de utilizatori de telefonie mobila, fata de 30 de milioane de utilizatori de calculatoare personale.
Motivul principal pentru care exista o cerere mare de telefoane mobile in India este acela ca nu exista un numar foarte mare de utilizatori de PC-uri, drept pentru care serviciile de tipul e-commerce nu sunt explorate la maxim.
La nivel global, India este a doua tara cu cei mai multi utilizatori de telefonie mobila, avand 300 de persoane inregistrate, in total, in retelele mobile, si 8 milioane de noi utilizatori, lunar, conform Business Week.
Orientarea catre piata utilizatorilor de telefonie mobila reprezinta cel mai bun mod de a furniza servicii utile consumatorilor.
“Trebuie sa ne indreptam atentia catre drumuri ingenioase si noi pentru a ajunge la acesti consumatori”, a declarat Pankaj Sethi, care prevede ca aceste lucruri vor fi indeplinite de Tata Teleservices, “asul din maneca” al companiei de 50 de miliarde de dolari (31 miliarde euro), Tata Group.
Cererea pentru aceste servicii a dat nastere unui numar mare de companii care promoveaza dezvoltarea serviciilor mobile in engleza si alte limbi indiene regionale. Tocmai pentru ca piata indiana constituie un punct fierbinte, mai multe multinationale, cum sunt Google, Yahoo sau Microsoft, au devenit jucatori importanti pe plan local, arata Business Week.
De asemenea, aceste companii s-au alaturat unor companii de telefonie importante, din care fac parte Bharti Airtel, Vodafone, Reliance Communications si Tata Teleservices, pentru a oferi informatii locale, de genul celor care furnizeaza st