Vanzarile de vin prin intermediul super si hipermarketurilor au continuat sa castige teren in fata vanzarilor prin canalele traditionale precum hotelurile si restaurantele, ajungand la finalul anului trecut la o pondere de 70,9% in total, comparativ cu 67
Pe de alta parte, vanzarile de vin prin intermediul hotelurilor si restaurantelor au scazut de la 32,1% in 2006 la 29,1% anul trecut. Tendinta era vizibila inca de la inceputul anului, potrivit datelor furnizate anterior de catre MEMRB si a fost favorizata de extinderea puternica a segmentului de Key Account International, care a depasit cu mult dezvoltarea pe partea de on-premise (HoReCa - hoteluri, restaurante, catering).
Per total, bauturile - care reprezinta cel mai dezvoltat segment, ca valoare - a ajuns anul trecut la o pondere de 44,2% din piata FMCG din Romania. Segmentul bauturilor a fost anul trecut singurul care si-a majorat ponderea in cadrul pietei FMCG, impulsionat de cresterea vanzarilor de ice tea (ceai preparat) si whisky. Celelalte doua segmente de piata, produsele alimentare si cele nealimentare, si-au pastrat importanta in cadrul pietei de profil.
Toate cele trei segmente de piata au inregistrat ritmuri de crestere double-digit.
Cat timp va mai dura aceasta tendinta de crestere a vanzarilor de vin in super si hipermarketuri? Reprezentantii producatorilor de vin spun ca nu sunt sanse ca pe termen scurt sau mediu sa asistam la o inversare a trendului, fenomen care ar putea fi influentat de o serie de factori, precum oferta pe care jucatorii sunt sau nu dispusi sa o adapteze pentru HoReCa.
"Este o problema delicata care tine de modificarea obiceiurilor de consum, ca atare va avea o durata pe termen mediu si lung. Plecand de la certitudinea ca segmentul supermarketurilor este unul foarte dinamic atat ca prezenta, cat si ca oferta exista cateva 'forte majore'