Real, companie a grupului german Metro, va deschide in aceasta saptamana primul hipermarket din cartierul Berceni din Capitala, in urma unor investitii estimate de ZF la peste 25 de milioane de euro.
Acesta va fi urmat de un magazin de dimensiuni similare al retailerului francez Carrefour, dar si de o unitate Cora, proiecte ce vor fi finalizate in 2009 in acelasi cartier din sudul Bucurestiului.
Real si Carrefour sunt singurele retele de hipermarketuri care au anuntat deschideri de unitati noi in acest an in Bucuresti. Lupta se da in cartiere pana acum neacoperite de aceste forme de comert, Vitan si Berceni, iar de anul viitor interesul marilor retaileri de profil ar putea ramane in zonele in care competitia pe acest segment este inexistenta. Exemplu poate fi cartierul rezidential Cotroceni, unde Real va deschide un magazin intr-un mall programat pentru anul 2009.
Cu 10 hipermarketuri operationale si alte 7 proiecte similare planificate pana in 2010, retailul de bunuri de larg consum din Bucuresti are inca multe zone cu un potential neexploatat. In sudul orasului, cartierele rezidentiale Rahova si Ferentari, caracterizate de o densitate mare de locuitori, sunt inca dominate de comertul traditional, iar operatorii de hipermarketuri nu au anuntat niciun proiect concret de expansiune.
In schimb, zona Berceni va avea trei hipermarketuri la finele anului viitor, ajungand astfel cel mai aglomerat cartier din Bucuresti la hipermarketuri.
Dezvoltarea "asimetrica" in Capitala arata ca expansiunea marilor lanturi de magazine este dictata nu doar de strategiile retailerilor, ci si de realitatile de pe piata imobiliara, unde pretul unui teren cu vad bun poate ajunge si la 2.000 de euro pe metru patrat, iar locatiile bune pentru constructia unor magazine mari sunt tot mai greu de gasit.
Tjeerd Jegen, directorul general al retel