Lucrarile la autostrada transilvania sunt in intarziere. Guvernul nu are bani ca sa ii plateasca pe cei de la Bechtel, iar angajatii companiei americane lucreaza cu frana trasa. Teoretic, in acest an ar trebui sa fie gata circa 45 de kilometri de autostrada. Cu toate acestea, ieri, pe parcursul a 10 kilometri, de la intrarea in satul Vlaha si pana aproape de tabara Bechtel, numita Camp Savadisla, doar un buldozer si cateva camioane lucrau. In rest, muncitorii mai masurau terenul, mai trimiteau cate un SMS sau se odihneau.
Cu toate acestea, motii din Apuseni se pregatesc de rascoala pe motiv ca utilajele Bechtel le distrug casele, iar praful ridicat de masini le transforma plamanii in niste saci cu noroi.
Purtatorul de cuvant al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, spune ca intarzierile trebuie trecute in contul Guvernului. "Contractul prevede ca tronsonul Gilau-Campia Turzii ar urma sa fie gata in anul 2010. Cei de la AND au cerut sa terminam o portiune anul acesta. Nu stiu daca va fi posibil acest lucru. Ei trebuie sa ne puna la dispozitie terenurile, descarcate de sarcini, cu utilitatile mutate, insa anul acesta nu au facut nici un fel de exproprieri si nici nu au platit muzeele pentru descarcarile de sarcina arheologica. Valoarea contractuala a lucrarilor pentru acest an ar fi de 440 de milioane de euro.
Parlamentul a alocat doar 136 de milioane de euro", spune Bogdan Sgarcitu. El le mai promite motilor ca vor scapa de majoritatea utilajelor Bechtel, pentru ca acestea vor fi deviate pe un drum tehnologic, care va include un pod peste raul Aries.
Un drum ingust, plin de noroi, pe care circula camioane de dimensiuni impresionante, se pierde printre colinele pline de pomi inmuguriti de la poalele Muntilor Apuseni. Pe portiunile uscate, drumul pietruit are culoarea galbena, asemanatoare cu cea a glucozei. Drumul este strajuit d