Noul Citroen C5 arată încîntător şi nu are nici o legătură cu precedentul model. Maşina este aşteptată în România pentru septembrie
Arată bine. E chiar încîntătoare. Francezii au transpirat serios pînă să obţină poate tot ce şi-au propus în privinţa noului Citroen C5. Dacă te uiţi pe lista rivalelor din clasa medie, te înfiori un pic. Numai grei, iar noul C5, lansat de curînd în Europa, trebuie să dea din coate să-şi facă loc. Se pare că nu prea tare pentru că maşina a progresat mult faţă de ce ne obişnuise Citroen în ultimul timp. Arată altfel.
E desenată frumos şi este bine proporţionată. Mult stil şi rafinament. La interior, lucrurile stau la fel de bine. Materiale de calitate. De fapt, nici nu ne aşteptam la altceva pentru că întotdeauna francezii au grijă mare pentru habitaclu. Puzderie de butoane, amplasate peste tot, garnisesc futurist consola centrală. Cînd totul este luminat, e greu să faci diferenţa între interiorul unui avion şi al unui C5. Să nu uităm de volanul cu butuc sau ax fix, găselniţă a lui Citroen care a strîns ceva fani, şi nici de masajul pentru zona lombară în cazul şoferului. Acesta se poate bucura şi de atenţionare cu vibraţie în scaun atunci cînd îl poate fura somnul şi trece fără să ştie de pe o bandă pe alta.
Cum merge noul C5? În primul rînd trebuie punctat că sînt disponibile două suspensii: hidraulică şi clasică, altfel zis Hydractive 3 Plus şi Metallique. Prima permite şi alegerea dintre două setări: Sport şi Soft.
Motorizările abundă. La drive test s-a nimerit un propulsor diesel: 2.0 HDi, 138 CP. Extrem de silenţios, iar maşina parcă are lipici la asfalt atunci cînd întinzi pe autostradă. Poate un pic direcţia este prea sensibilă la schimbările de direcţie. În rest, o plăcere s-o conduci. O plăcere s-o priveşti! În România este aşteptată în septembrie, iar preţurile nu au fost comunicate. Se pare că v