Retailerul austriac de mobila Kika va investi, in urmatorii cinci ani, aproximativ 200 de milioane de euro in deschiderea a 8 magazine, care vor genera, fiecare, venituri de 10-15 milioane de euro. Compania tinteste o cota de piata de cel putin 10% si se asteapta ca in 2-3 ani sa devina lideri pe piata de profil, evaluata la aproximativ un miliard de euro.
Primul magazin Kika va fi deschis, pana la inceputul lui decembrie, in Bucuresti, urmatoarele magazine urmand a fi construite in Oradea, Timisoara si Constanta, unde compania deja a achizitionat terenuri.
Pana acum, retailerul austriac a investit peste 60 de milioane de euro, suma care va putea trece de pragul de 200 de milioane de euro in conditiile in care investitia medie pentru deschiderea unui magazin este de 18-25 de milioane de euro.
“Tinta noastra este sa deschidem cel putin opt magazine in Romania in urmatorii cinci ani, fiecare insumand o investitie de 18-25 de milioane de euro. Pana in 2009, vrem sa deschidem cel putin doua magazine, incluzandu-l pe cel aflat in constructie din Bucuresti. Estimam ca piata va creste cu cel putin 10% si speram sa atingem o cota de piata de cel putin 10%, in conditiile in care piata de profil are un potential gigantic de crestere”, a declarat directorul executiv al companiei, Paul Koch (foto).
Magazinul Kika din Bucuresti are o suprafata de 27.000 de metri patrati si este amplasat in zona comerciala West Park din Militari. Kika doreste sa mai deschida inca alte doua magazine in Capitala, zonele vizate fiind cele din sud si est.
Retailerul austriac va pune in vanzare o oferta generalista de mobila, incluzand toate segmentele de calitate, de la cel de tip cash&carry sau discount pana la cel de lux. Astfel, Kika va concura nu numai cu retailerul suedez IKEA (axat pe segmentul do-it-yourself), ci si cu Mobexpert, pe segmentul mediul al preturilor,