Creşterea accizelor a dus piaţa ţigaretelor la cinci miliarde de lei, cu aproape 20% mai mult decât în anul precedent. Cantităţile vândute au rămas însă neschimbate. Migraţia forţei de muncă dă bătăi de cap producătorilor de ţigarete. Dacă noile reglementări în privinţa promovării produselor nu i-au afectat prea mult, faptul că un număr tot mai mare de muncitori pleacă în străinătate nu mai poate fi contracarat la fel de uşor cu mişcări ingenioase de mark
Creşterea accizelor a dus piaţa ţigaretelor la cinci miliarde de lei, cu aproape 20% mai mult decât în anul precedent. Cantităţile vândute au rămas însă neschimbate.
Migraţia forţei de muncă dă bătăi de cap producătorilor de ţigarete. Dacă noile reglementări în privinţa promovării produselor nu i-au afectat prea mult, faptul că un număr tot mai mare de muncitori pleacă în străinătate nu mai poate fi contracarat la fel de uşor cu mişcări ingenioase de marketing.
„Până acum piaţa a fost constantă, la circa 35 de miliarde de beţe (n.r. ţigarete) anual. Însă, pentru anul acesta, noi previzionăm că vânzările pieţei se vor ridica la 34,5 miliarde de beţe“, spune Gilda Lazăr, corporate affairs director la JTI. Ea precizează însă că nu există o metodă precisă de măsurare a acestor vânzări, suma incluzând şi ţigările de contrabandă. „Contrabanda s-a menţinut la cote reduse în 2007, mai exact la 13%, faţă de 16% în anul precedent, datorită eforturilor autorităţilor şi industriei“, spune Lazăr.
Cifrele furnizate de companiile de cercetare a pieţei şi producătorii de ţigarete diferă însă. Astfel, conform Nielsen, companie de cercetare a pieţei, anul trecut s-au vândut 21,1 miliarde de ţigări, cu 0,25% mai puţin decât în anul precedent.
Din punct de vedere valoric, situaţia arată cu totul altfel. Anul