În timp ce guvernul justifică introducerea taxei auto prin nevoia de a finanţa proiecte de mediu, România n-a reuşit să cheltuiască, în şapte ani, nici măcar o treime din banii europeni alocaţi marilor proiecte de infrastructură. Uniunea Europeană a alocat două miliarde de euro României în cadrul programului ISPA. Sumele ar fi trebuit să fie cheltuite pentru proiecte mari de infrastructură: drumuri, reţele de alimentare cu apă şi reţele de canalizare. Deadline-ul pe
În timp ce guvernul justifică introducerea taxei auto prin nevoia de a finanţa proiecte de mediu, România n-a reuşit să cheltuiască, în şapte ani, nici măcar o treime din banii europeni alocaţi marilor proiecte de infrastructură.
Uniunea Europeană a alocat două miliarde de euro României în cadrul programului ISPA. Sumele ar fi trebuit să fie cheltuite pentru proiecte mari de infrastructură: drumuri, reţele de alimentare cu apă şi reţele de canalizare. Deadline-ul pentru cheltuirea banilor este 2010. Până acum, deşi au trecut şapte ani de la semnarea primelor memorandumuri de finanţare, rezultatele sunt modeste.
Oraşele din România – ţară codaşă în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte accesul populaţiei la utilităţi - ar fi trebuit să se bată pe fondurile nerambursabile de la UE, acestea putând acoperi până la 75% din valoare proiectelor.
Din totalul de 2,3 miliarde de euro cât însumează contractele semnate, s-au făcut plăţi de doar 768 milioane de euro. Adică mai puţin de o treime. Iar din cele 200 de proiecte contractate, doar zece au fost finalizate, urmând să ajungă la 37 până la sfârşitul anului.
În ciuda faptului că este nevoie de investiţii în utilităţi şi că banii sunt daţi gratis de Uniunea Europeană, se pare că autorităţilor le lipseşte abilitatea de a-i cheltui. @N_