Deşi randamentul investiţiei în design este de 65 de ori mai mare decât în cazul publicităţii, valoarea businessului nu atinge încă patru milioane de euro. Jucătorii din piaţă cred că designul este o Cenuşăreasă. Încercaţi să vorbiţi despre design cu managerii unor companii din România şi toţi vor cita din cărţi. Încercaţi să vorbiţi de design grafic şi probabil că se vor arăta foarte interesaţi de subiect, chiar dacă nu ştiu exact despre ce e vorba.
Deşi randamentul investiţiei în design este de 65 de ori mai mare decât în cazul publicităţii, valoarea businessului nu atinge încă patru milioane de euro. Jucătorii din piaţă cred că designul este o Cenuşăreasă.
Încercaţi să vorbiţi despre design cu managerii unor companii din România şi toţi vor cita din cărţi. Încercaţi să vorbiţi de design grafic şi probabil că se vor arăta foarte interesaţi de subiect, chiar dacă nu ştiu exact despre ce e vorba.
Ben Terrett, directorul firmei britanice The Design Conspiracy, şi partenerul său, Gratrick Kingsley, aproape că şi-au făcut un obicei din a vizita România. Au o părere bună despre studenţii pe care îi întâlnesc la workshopurile la care participă, dar nu la fel de bună despre lucrările pe care le văd în piaţă.
„De câte ori o persoană citeşte ceva, de la un poster la un pliant sau un website, se loveşte de designul grafic. Cum citeşte afişul şi cât de uşor face acest lucru, ţine tot de designul grafic. În afară de publicitate, nu prea am văzut multe lucrări de acest tip în România“, spune Terrett. Iar pentru un londonez, panotajul din Bucureşti este un adevărat coşmar. „Reclamele sunt prea agresive, sunt peste tot, pe fiecare clădire, te invadează. Dar pe măsură ce şi românii devin mai sofisticaţi, ştiu că acest tip de reclamă va fi respins“, continuă el.
@N_P