EXCLUSIVITATE ● Senior designerul de la Chanel, între estetic şi pragmatic
Nicolas Ciuchindel, designerul român ajuns la Paris, a uimit breasla creatorilor de obiecte de lux prin modul diferit de a gîndi soluţii estetice şi tehnice într-o perioadă în care timpul se scurgea previzibil în Place Vendôme.
EXCLUSIVITATE ● Senior designerul de la Chanel, între estetic şi pragmatic
Nicolas Ciuchindel, designerul român ajuns la Paris, a uimit breasla creatorilor de obiecte de lux prin modul diferit de a gîndi soluţii estetice şi tehnice într-o perioadă în care timpul se scurgea previzibil în Place Vendôme.
Deşi în ţară a avut numeroase provocări profesionale, Nicolas nu s-a mulţumit cu perspectivele de lucru care se profilau. A vrut să se lupte cu cei mai buni într-o arenă din care nu puteai ieşi decît învins sau învingător. A evitat întotdeauna calea de mijloc, drumurile bătute, soluţiile comode şi de aceea a reuşit să impună trenduri într-o industrie elitistă şi foarte strictă.
Ceasornicăria prin definiţie este un domeniu în care tehnica are un cuvînt greu de spus. Soluţiile estetice sînt gîndite în relaţie strînsă cu geometria descriptivă, fizica şi natura materialelor folosite.
Nu este de mirare că Nicolas Ciuchindel consideră că designul nu este o artă: "Designul face parte dintr-o cascadă de pinioane, care transmite efectele şi rezultatele economiei de piaţă către societatea de consum. Orologeria de lux este o muncă artizanală industrializată".
DRUMUL. Format la Institutul de Arte Plastice din Bucureşti, Nicolas subliniază consistenţa educaţiei primite de la profesorii săi şi formula de studiu care i-a permis să răspundă cerinţelor exigente ale unei astfel de profesii: "În epoca dinainte de 1989, designul la Arte Plastice era studiat de o manieră globală. În temele de s