Publicitatea online din Marea Britanie va depasi in valoare publicitatea TV in 2009, potrivit Interactive Advertising Bureau (IAB).
Publicitatea online din Marea Britanie a atins in 2007 valoarea 5,6 miliarde de dolari (3,5 miliarde euro), ceea ce inseamna 15,3% din totalul pietei de advertising.
Spre comparatie, TV-ul detine monopolul in publicitatea din Romania, bugetul alocat acestui segment detinand 70-80% din totalul advertising-ului local.
“Daca in Romania online-ul se situeaza undeva intre 2 si 3%, in Marea Britanie distributia pe media este foarte diferita, mai ales pentru ca acolo penetrarea Internetului este in proportie de 75%, fata de 25%, cat este la noi. In plus, in Anglia, spre deosebire de Romania, unde consumul de televiziune este mare, exista foarte multe conexiuni broadband, care ajuta dezvoltarea aplicatiilor de pe Internet”, a declarat Vlad Popa, Sales & Client Service Director InternetCorp.
Spre deosebire de publicitatea online, reclamele print din Marea Britanie au constituit 19,9% din piata publicitara, iar cele televizate 21,8%.
Pana la sfarsitul lui 2009, segmentul de publicitate online va detine cea mai mare parte din totalul de advertising, potrivit directorului IAB din Marea Britanie, Guy Phillipson.
In comparatie, australienii au petrecut mai mult timp in mediul online, in medie 13,7 ore/saptamana, fata de 13,3 ore/saptamana de vizionare a programelor TV, arata un studiu realizat luna trecuta de Nielsen Online.
Studiul celor de la Nielsen releva faptul ca reteaua de Internet din Australia atinge, in momentul de fata, maturitatea, 84% din locuinte beneficiind de conexiune la Internet.
De asemenea, advertisingul online din Marea Britanie a crescut anul trecut cu 38%, in special pentru ca numarul utilizatorilor de Internet s-a marit, dar si pentru ca pretul laptopurilor a inceput sa scada si