Pe o piaţă în care mulţi construiesc de toate, gigantul imobiliar Sonae Sierra a învăţat că specializarea aduce succesul în afaceri. Grupul va investi trei miliarde de euro în noi malluri, trei proiecte urmând a fi lansate şi în România. Alvaro Portella este CEO al gigantului imobiliar Sonae Sierra din 1990, practic, de la apariţia companiei anglo-portugheze. Grupul deţine 47 de centre comerciale în şapte ţări (Portugalia, Spania, Italia, Brazilia, Grecia, Germania ş
Pe o piaţă în care mulţi construiesc de toate, gigantul imobiliar Sonae Sierra a învăţat că specializarea aduce succesul în afaceri. Grupul va investi trei miliarde de euro în noi malluri, trei proiecte urmând a fi lansate şi în România.
Alvaro Portella este CEO al gigantului imobiliar Sonae Sierra din 1990, practic, de la apariţia companiei anglo-portugheze. Grupul deţine 47 de centre comerciale în şapte ţări (Portugalia, Spania, Italia, Brazilia, Grecia, Germania şi România), cu o suprafaţă totală de 1,9 milioane mp, şi a avut un profit de 300 de milioane de euro anul trecut.
„Iniţial, Sonae era un dezvoltator generalist, nu ne axasem strict pe dezvoltarea de centre comerciale. Acest fapt s-a întâmplat la începutul anilor ’90“ (aproximativ în acelaşi timp cu numirea lui Portelo ca CEO). Cred că oricine vrea să devină cu adevărat competent într-un domeniu trebuie să fie focusat pe el. Dacă activezi în multe direcţii poţi profita, într-adevăr, de pe urma diversităţii, dar nu devii un specialist în niciuna“, spune Portela, de altfel, un tip extrem de relaxat. Poate şi firesc, având în vedere succesul companiei pe care o conduce de 18 ani.
Sonae Sierra este deţinută în proporţii egale de portughezii de la Sonae şi compania engleză Grosvenor. Aceasta din urmă aparţine ducelui de Westminster şi este unul