Tarifele pentru maşinile noi cresc, în timp ce pentru cele vechi scad drastic, chiar dacă ultimele poluează mai mult. Noua grilă dată publicităţii zilele trecute nu soluţionează vechea problemă a discriminării. Sistemul de taxare a poluării generate de vehicule, ajuns la a treia variantă, a fost mult îmbunătăţit, însă discrepanţele dintre tarifele pentru maşinile noi şi cele de ocazie par să avantajeze mai mult decât până acum importul de vehicule uzate. O priv
Tarifele pentru maşinile noi cresc, în timp ce pentru cele vechi scad drastic, chiar dacă ultimele poluează mai mult. Noua grilă dată publicităţii zilele trecute nu soluţionează vechea problemă a discriminării.
Sistemul de taxare a poluării generate de vehicule, ajuns la a treia variantă, a fost mult îmbunătăţit, însă discrepanţele dintre tarifele pentru maşinile noi şi cele de ocazie par să avantajeze mai mult decât până acum importul de vehicule uzate. O privire aruncată pe textul ordonanţei de urgenţă publicată săptămâna trecută poate fi lămuritoare în privinţa încăpăţânării oficialilor de la Bucureşti de a susţine o măsură discriminatorie, însă adevărata problemă apare odată cu aplicarea sistemului de calcul.
De ce discriminatorie? Pentru că, în continuare, cei care cumpără un automobil nou sau second-hand neînmatriculat trebuie să plătească taxa, în timp ce alţi participanţi la trafic poluatori sunt scutiţi. Explicaţia ministrului economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, este cât se poate de nefericită. El consideră că accizele plătite de cei care au cumpărat o maşină înainte de intrarea României în Uniunea Europeană pot fi considerate înlocuitori ai taxei. De asemenea, oficialul consideră că aplicarea taxei la nivelul întregului parc auto ar lovi în cei cu venituri reduse. Cu ce sunt mai vinovaţi cei care cumpără acum un a