Vânzările de motociclete şi scutere au înregistrat o creştere accelerată în ultimii ani. Pentru 2008 şi 2009, se anticipează o creştere cu cel puţin 50% a vânzărilor la mopede şi cu minimum 30% la motoare. Alinierea la directivele Comisiei Europene referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor motorizate a însemnat că, de la 1 ianuarie 2008, în România nu se mai pot înmatricula motociclete noi (cu capacitate cilindrică de peste 50 cmc) care nu respectă norma de po
Vânzările de motociclete şi scutere au înregistrat o creştere accelerată în ultimii ani. Pentru 2008 şi 2009, se anticipează o creştere cu cel puţin 50% a vânzărilor la mopede şi cu minimum 30% la motoare.
Alinierea la directivele Comisiei Europene referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor motorizate a însemnat că, de la 1 ianuarie 2008, în România nu se mai pot înmatricula motociclete noi (cu capacitate cilindrică de peste 50 cmc) care nu respectă norma de poluare Euro 3. Reglementarea nu se aplică însă segmentului cu ponderea cea mai mare pe piaţa locală a vehiculelor pe două roţi, ca număr de unităţi vândute – şi anume scuterele cu motoare de până la 50 cmc (mopedele).
Pentru importatori, efectele noii reglementări înseamnă, cel puţin pe termen scurt, traversarea unei perioade de acomodare, care, estimează aceştia, va fi depăşită în scurt timp. „Anul trecut, 40% din vânzări au fost vehicule Euro 2, aşa că anumite categorii de motociclete sunt afectate de această reglementare“, afirmă Sebastian Dinescu, coordonatorul diviziei moto al B&S Motors, importator al mărcii Suzuki. „În schimb, toţi marii producători pregătesc aceste schimbări încă de acum doi ani, aşa încât până la sfârşitul anului să avem gama completă.“ Înlocuirea graduală a gamei de modele a ajutat, de asemenea, importatorii să aibă la dispoziţie o ofertă