Rompetrol, grupul petrolier condus de omul de afaceri Dinu Patriciu, si-ar putea dubla pe termen mediu afacerile pe care le deruleaza pe piata franceza prin intermediul Dyneff, cel mai mare operator independent de produse petroliere preluat la inceputul a
"Cred ca Dyneff are potentialul de a-si dubla afacerile pe termen mediu (3-5 ani - n.red.) comparativ cu nivelul de aproximativ 3 mld. dolari (1,8 mld. euro) inregistrat anul trecut.
Piata franceza trece acum prin niste schimbari majore care ar putea duce la reducerea cotei de piata detinuta de super si hipermarketuri pe segmentul distributiei de carburanti. Avand in vedere ca majoritatea acestor companii se gandesc sa renunte la un segment care nu aduce profit suplimentar, aceasta ar putea fi o oportunitate de crestere pentru noi", spune Andre Naniche, directorul de operatiuni (COO) din cadrul grupului Rompetrol.
Potrivit celor mai recente declaratii ale reprezentantilor Rompetrol, piata franceza de retail a carburantilor este acaparata in proportie de 35% de hipermarketuri. Politica acestora este obtinerea unui trafic cat mai mare de clienti prin impingerea marjelor obtinute din retailul de carburanti catre nivelul zero. Prin aceasta strategie, sunt afectati si ceilalti jucatori, companiile petroliere, prezenti pe piata prin faptul ca acestia nu-si pot sacrifica profiturile pentru a face concurenta de pret carburantilor vanduti prin statiile prezente in incinta hipermarketurilor. Odata cu intentia hipermarketurilor de a iesi din acest segment, neprofitabil pentru ele, se creeaza o piata uriasa pentru companiile petroliere active in Franta, printre care se numara si Rompetrol.
Anul acesta, afacerile Rompetrol pe piata franceza vor ajunge la aproximativ 3,7 miliarde de dolari in conditiile in care la nivel de grup Rompetrol estimeaza afaceri de pana la 12 miliarde de dolari, c