După iaurtul cu gust de cozonac de la Crăciun, pe rafturi vor apărea noi produse de sezon: lactatele speciale cu gust de pască cu stafide.
Producătorii de lactate şi-au făcut o obişnuinţă din a lansa produse speciale în perioada Sărbătorilor. De Paşte, Tnuva va pune pe rafturi iaurt cu gust de pască, în timp ce iaurtul Zuzu va veni şi cu gust de vanilie. Produsele sezoniere, provocatoare pentru papilele gustative ale consumatorilor, nu se vând în cantităţi semnificative, dar aduc un plus de valoare imaginii mărcilor.
În pofida acestor inovaţii, consumul de iaurturi în România s-a ponderat, în ultimul an. Dintre lactate, iaurturile au înregistrat cea mai scăzută rată de creştere a vânzărilor, de 18,3%, faţă de 46% pentru deserturi lactate şi aproape 50% pentru îngheţată, potrivit datelor companiei de cercetare MEMRB.
Specialiştii pun diminuarea vânzărilor pe seama scandalului dioxinei, declanşat în vara anului trecut. Potrivit preşedintelui Patronatului Laptelui, Valeriu Steriu, aromele din alimente nu sunt toxice şi sunt verificate de Autoritatea Sanitar-Veterinară.
Surplus la imagine, nu în conturi
Potrivit lui Valeriu Steriu, sortimentele care nu se înscriu în linia „clasică“ sunt produse de sezon şi, în general, nu duc la vânzări semnificative. „Este, mai degrabă, un plus adus mărcii“, este de părere Steriu. „Aromele cel puţin neobişnuite conţinute în alimentele pe care le găsim în rafturile magazinelor sunt o provocare lansată de producători, care vor, câteodată, să fie inovatori. Ideea este să surprinzi consumatorul, să-i dai posibilitatea să descopere“, explică el.
În timp ce iaurtul de la Tnuva este sezonier şi va fi scos de pe rafturi după Sărbătorile Pascale, vanilia din Zuzu îşi va încerca norocul în piaţă pentru o perioadă mai lungă de timp. „Cum iaurtul de băut este unul dintre