Directorul executiv al Wal-Mart a reusit sa scoata retailerul dintr-o perioada dificila caracterizata de critici intense si pune in aplicare strategia de expansiune la nivel international.
Lee Scott, directorul executiv al Wal-Mart, cea mai mare companie de retail din lume, isi aduce aminte "de detalii", asa cum lui insusi ii place sa spuna cand vorbeste despre activitatea din cadrul companiei, scrie The Wall Street Journal.
Faptul ca directorul executiv al Wal-Mart are acum timp sa deguste placinte de dovleac este un semn ca, cel putin pentru moment, incep sa se linisteasca apele in cadrul companiei. "In ultimele noua luni am reusit sa-mi fac mai mult timp sa stau de vorba cu angajatii, sa aflu ce se mai intampla cu ei, ce se vinde si ce nu, ce se intampla cu inflatia si tot asa", a declarat Scott.
In urma cu patru ani, Scott, care este directorul executiv al Wal-Mart inca din 2000, a lansat una dintre cele mai dramatice transformari ale unei companii din istoria corporate a Statelor Unite. El si-a dorit sa transforme Wal-Mart dintr-o companie orientata catre comercializarea produselor la preturi cat mai mici, care anul trecut a inregistrat vanzari in valoare de 375 de miliarde de dolari (238 de miliarde de euro), intr-o companie dedicata sustenabilitatii sociale si mediului. Intentia lui Scott a fost intampinata cu cel mai mare scepticism si cu critici atat din partea investitorilor, cat si a agentiilor de mediu.
In acelasi timp, cele peste 3.500 de magazine Wal-Mart din Statele Unite - care insumeaza aproximativ doua treimi din totalul vanzarilor companiei si aduc circa trei sferturi din profitul operational al Wal-Mart - au inceput sa inregistreze pierderi. Pentru a preveni o scadere drastica, conducerea companiei a creat un nou departament de marketing, care intr-un timp foarte scurt s-a hotarat sa renunte la strategia tra