Teatrul �L.S. Bulandra�, Bucuresti
Moartea unui comis-voiajor de Arthur Miller
Traducere de Ioana Ieronim
Versiune scenica de Felix Alexa
Regia: Felix Alexa
Decor: Mihai Pacurar
Costume: Doina Levintza
Muzica: Ada Milea
Cu: Victor Rebengiuc, Mariana Mihut, Serban Pavlu, Marius Chivu,
Dana Dogaru, Claudiu Stanescu,
Dan Astilean, Valentin Popescu,
Sabina Posea, Alexandra Murarus
Criza creditelor imobiliare din Statele Unite. Criza suburbiilor franceze, de fapt una a mobilitatii sociale. Criza conversiei profesionale in Estul european postcomunist. Puncte fierbinti ale vietii contemporane, teatre de razboi social carora le cad victime (nici macar colaterale) oameni simpli, candidatii ideali ai clasei mijlocii saizeciste. La inceputul anilor �50, Arthur Miller are, in Moartea unui comis-voiajor, intuitia disparitiei unei lumi si a nasterii alteia, postindustrialismul nostru cel de toate zilele: Esti ceea ce vinzi, aude Willy Loman, batrinul care si-a petrecut existenta batind din usa-n usa, schimbind masina dupa masina ca sa-si plateasca ratele la casa si pentru ca fiii lui sa poata trai fara griji visul american. (Moartea� e drama �realist-psihologica� a acestui comis-voiajor ajuns la capatul puterilor si in pragul concedierii, inainte de a-si achita ultima rata de la casa, cu o sotie iubitoare si rabdatoare, un fiu fustangiu si superficial si altul �care ar fi putut sa fie orice�, dar e un nimeni cu intirziate aere adolescentine; Willy Loman a ajuns �sa valoreze mai mult mort decit viu�, datorita asigurarii de viata, si se �antreneaza� pentru sinucidere cu iluzia ca familia ar obtine astfel banii cu care s-o ia de la capat.)
Am vazut nu de mult, pe un canal de filme, o pelicula despre ultimul comis-voiajor dintr-o marunta comunitate americana: era o