Ice tea-ul are cea mai dinamică evoluţie dintre băuturile răcoritoare.
Românii au băut anul trecut 60 de milioane de litri de ice tea (ceai preparat), pe fondul schimbării stilului de viaţă într-unul mai activ şi mult mai sănătos, dar şi pentru că temperaturile au fost mai ridicate decât în alţi ani. Ice tea-ul a fost „vedeta“ anului trecut. Dintre băuturile răcoritoare, ceaiul preparat a înregistrat cea mai rapidă creştere - de 30%, după cum estimează Dragoş Militaru, market managerul Coca- Cola România, care îmbuteliază marca Nestea. Şi mai este loc de creştere în acelaşi ritm pentru încă patru ani, întrucât ceaiul preparat nu reprezintă decât 2% din volumele realizate pe piaţa băuturilor răcoritoare.
În categoria băuturilor alcoolice, vedeta anului trecut a fost berea. Vânzările de bere au crescut cu peste 20%, potrivit producătorilor.
Bem mai mult
„Românii nu au renunţat la o băutură pentru a trece pe ice tea. Pur şi simplu îşi permit să bea mai mult şi şi-au dat seama că băutura aceasta se potriveşte stilului lor de viaţă“, ne-a explicat Dragoş Militaru. Categoria băuturilor răcoritoare a crescut anul trecut cu 9,8% în volum şi cu aproape 22% în valoare, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB. Bem anual circa trei miliarde de litri de băuturi răcoritoare, în valoare de aproape patru miliarde de euro.
Cu un preţ mediu de 4,16 lei pe litru, vânzările de ice tea pe piaţa autohtonă s-au ridicat anul trecut la 250 de milioane de lei (adică 70 de milioane de euro), potrivit datelor citate de Coca-Cola România.
Lămâie şi piersică,arome clasice
Potrivit reprezentantului Coca-Cola, cele mai bine vândute arome în ceaiurile preparate sunt cele de lămâie şi piersică. „Această preferinţă nu este caracteristică doar pentru România. Aproape toată Europa bea ice tea cu acest