Piata reclamelor video de pe Internet reprezinta mai putin de 4% din totalul publicitatii online din Statele Unite, insa se estimeaza o triplare pe acest segment de media, pana in 2011, sustine Karin von Abrams, senior analyst eMarketer.
Nu exista nici o indoiala in faptul ca reclamele video online nasc, deopotriva, confuzie si incantare. Indiferent de tipul de publicitate realizata - banner, text, roll-over, etc. -, cand este pus in discutie mediul video online, se observa un avant mult mai mare decat daca s-ar discuta despre mesajele publicitare traditionale si deja familiare, cum este e-mailul.
Cu toate acestea, in Romania, piata reclamelor video online nu este foarte dezvoltata, insa este probabil ca, incepand cu acest an, sa creasca si sa se standardizeze.
“Este de remarcat faptul ca reclamele video online din cadrul player-ului video nu sunt foarte utilizate pe site-urile romanesti, acestea urmand a fi explorate, incepand cu 2008, in special de televiziunile online sau de alte site-uri interactive, cum sunt trilulilu.ro, gsptv.ro, evotv.ro sau arenatv.ro. Motivul pentru care aceste site-uri nu utilizeaza la maxim posibilitatile oferite de publicitatea video online consta in timiditatea cu care clientii incearca acest nou produs. De asemenea, o buna parte din proiectele care suporta acest tip de publicitate nu reusesc sa atraga suficienti utilizatori, fapt datorat, in parte, si penetrarii scazute ale conexiunilor in banda larga. Daca pentru americani acest trend isi intra in drepturi, la noi, piata publicitatii video pe Internet este destul de timida, iar campaniile de acest gen sunt foarte putine”, a declarat Vlad Popa, Sales & Client Service Director InternetCorp.
Majoritatea reclamelor video online sunt la fel de stralucite ca si cele de la TV si starnesc aceleasi reactii, conform eMarketer.
“Acestea pot fi amuzante, informati