Cele mai vandute branduri de bere in hoteluri, restaurante sau terase sunt marcile locale Ursus, Timisoreana si Bergenbier, primele doua aflate in portofoliul Ursus Breweries, iar al treilea in cel al InBev Romania, potrivit unui studiu realizat de compan
Segmentul HoReCa (hoteluri, restaurante) realizeaza anual peste 30% din vanzarile totale de bere, adica 5,8 milioane de hectolitri, respectiv 350 de milioane de euro.
Brandul Ursus, cel mai vandut pe acest segment, detine o cota de piata de 15% in HoReCa, fiind urmat indeaproape de Timisoreana, care in perioada decembrie 2007-februarie 2008 a inregistrat o cota de piata de 14,2% in HoReCa, potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, cel de-al doilea jucator din piata. In top zece, producatorul este prezent si cu brandul Ciucas.
"Canalul HoReCa este unul foarte important, nu numai ca volum al vanzarilor, ci si ca imagine pentru o companie si brandurile sale. Aici, consumul este public, iar imaginea brandurilor conteaza mai mult in decizia de consum. Avem rezultate bune in HoReCa si vom continua sa investim, pentru ca il consideram canalul unde se construieste cel mai bine imaginea marcilor", a declarat Mihai Barsan, group brand manager mainstream & economy al Ursus Breweries, companie care a rulat in 2006 afaceri de peste 185 mil. euro.
Si proprietarii de cluburi vad in consumul din acest tip de locatii un factor deosebit la nivel de imagine.
"Datorita faptului ca toate berile sunt produse in Romania, marii jucatori de pe piata incheie contracte de imagine care implica insa si o exclusivitate la vanzare in toate locatiile. Exceptie fac lanturile internationale de hoteluri, care din cauza politicii interne nu au voie sa incheie contracte de exclusivitate", declara Pepe Berciu, actionar al importatorului de bauturi alcoolice BDG Import si al lantului de cluburi The Office. @