Recomandarile familiei si prietenilor depasesc cu mult ceilalti factori de influenta cand vine vorba despre deciziile de cumparare ale consumatorilor, potrivit unei cercetari facute publice de ZenithOptimedia, reteaua de media a grupului Publicis, citata de Advertising Age. Potrivit Zenith Optimedia, sfaturile si informatiile de la prieteni si rude pot avea una dintre cele mai mari influente in alegerea unui brand, dar pentru industria comunicarii este o mare provocare sa poata masura impactul pe care il au acestea.
ZenithOptimedia a ajuns la aceasta concluzie in urma unui proiect in care au fost efectuate peste 300.000 de interviuri in 34 de tari, acoperind peste 4000 de branduri din 126 de categorii.
Recomandarile familiei si prietenilor au inregistrat in medie 84 de puncte pe scara de la 1 la 100 folosita in studiul de masurare a impactului pe care il au diversele forme de contact cu brandul. Ele sunt urmate de publicitatea TV si de cautarile online (medii de 69, respectiv 67 de puncte), reclame din reviste (60 de puncte), ziare (55 de puncte), publicitate outdoor (45 de puncte), radio (42 de puncte) si bannere pe Internet (41 de puncte).
Advertising Age il citeaza pe Bruce Goerlich, presedinte pentru resurse strategice in cadrul ZenithOptimedia - America de Nord, potrivit caruia recomandarile venite de la cei apropiati sunt un instrument incredibil de puternic, dar industria publicitatii ar face o treaba mult mai buna daca ar apela mai mult la marketingul de tip "word of mouth" (informatii transmise din gura in gura).
Proiectul ZenithOptimedia, intitulat "Touchpoints ROI Tracker", arata si gradul de asociere al unui mediu cu brandurile carora li se face publicitate. Astfel, 22% dintre consumatori isi amintesc reclamele TV pentru un brand, acestea fiind urmate de publicitatea in reviste (recunoscuta de 16% dintre consuma