Retailerul suedez H&M este pe primul loc în clasamentul celor mai valoroase mărci de retail din Europa, brandul fiind evaluat la 10,36 miliarde de euro, potrivit studiului realizat de firma de consultanţă Interbrand. Valoarea brandului suedez este de aproape două ori mai mare decât a grupului francez Carrefour care, cu 6,62 miliarde de euro, ocupă poziţia a doua în top. Lanţul de retail Ikea se află pe locul trei în clasamentul celor mai scumpe mărci europene, fiind urmat de companiile britanice Tesco şi Marks &Spencer, cu 5,6, respectiv 5,1 miliarde euro.
11 dintre companiile de top sunt prezente şi în România: Carrefour, Ikea, Marks &Spencer, Zara, Boots, Auchan, Sephora, The Body Shop, Mango, Kaufland şi Rewe. Alţi trei retaileri performanţi, Lidl, Aldi şi C&A şi-au anunţat intenţia de a intra pe piaţa locală.
Marea Britanie este ţara de provenienţă a celor mai multe ţări din cele mai valoroase branduri de pe continent, 8 din 25 de companii fiind britanice. La polul opus se află Olanda, retailerul C&A este singura firmă olandeză din top. (T.P)
Retailerul suedez H&M este pe primul loc în clasamentul celor mai valoroase mărci de retail din Europa, brandul fiind evaluat la 10,36 miliarde de euro, potrivit studiului realizat de firma de consultanţă Interbrand. Valoarea brandului suedez este de aproape două ori mai mare decât a grupului francez Carrefour care, cu 6,62 miliarde de euro, ocupă poziţia a doua în top. Lanţul de retail Ikea se află pe locul trei în clasamentul celor mai scumpe mărci europene, fiind urmat de companiile britanice Tesco şi Marks &Spencer, cu 5,6, respectiv 5,1 miliarde euro.
11 dintre companiile de top sunt prezente şi în România: Carrefour, Ikea, Marks &Spencer, Zara, Boots, Auchan, Sephora, The Body Shop, Mango, Kaufland şi Rewe. Alţi trei retaileri performanţi, Lidl, Aldi şi C&A şi-au anunţat intenţia de a intra pe