Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a anuntat inca de anul trecut ca intentioneaza sa lanseze din acest an servicii de televiziune pe piata locala, pentru a deveni cel mai mare jucator de pe piata de servicii telemedia, insa a evitat pana acum sa ofere detalii privind solutia utilizata pentru a face acest pas.
Pana la aceasta data, Orange s-a rezumat la campanii promotionale derulate alaturi de alti doi jucatori de pe piata TV (UPC Romania si Boom TV), prin care fiecare companie oferea reduceri de tarife pentru utilizatorii care contractau serviciile ambilor operatori. Atat Orange, cat si UPC si Boom TV nu au furnizat detalii despre rezultatele acestor "teste".
Un prim indiciu legat de strategia ce ar putea fi urmata de Orange Romania a aparut in aceasta saptamana, cand actionarul majoritar al grupului, France Telecom, a precizat ca va lansa servicii de televiziune prin satelit in trei tari din UE, respectiv Franta, Polonia si Spania.
In absenta oricaror declaratii din partea Orange Romania, se poate specula doar ca operatorul poate face acest pas fie prin lansarea unor operatiuni noi, fie printr-o achizitie. Una dintre variante, care este si cea mai intens vehiculata pe piata, este achizitia UPC Romania, care ar aduce Orange un portofoliu de peste 1,3 milioane clienti pe servicii video (prin cablu TV analogic si digital si televiziune prin satelit), precum si clienti pe internet si telefonie fixa. Un asemenea pas ar aduce Orange intr-o pozitie de egalitate (ca numar de servicii oferite) cu RCS&RDS. Un jucator care sa combine activele Orange cu cele ale UPC ar avea fata de RCS&RDS avantajul semnificativ al unei baze de peste 10 milioane de clienti pe telefonia mobila, avand in vedere ca RCS&RDS se afla abia in faza in care construieste acoperirea serviciului DigiMobil.
O alta varianta ar fi achizitia Boom TV,