“Din păcate, an de an constatăm aceleaşi neîmpliniri, acelaşi deficit de achiziţii de tehnică de luptă nouă.” Aşa îşi începea discursul preşedintele Traian Băsescu la şedinţa de analiză a activităţii din 2007 a Ministerului Apărării, discurs punctat cu numeroase critici la modul în care se pregătesc licitaţiile, se urmăresc procedurile şi care în concluzie arată “un nivel de dezinteres”. “Din păcate, an de an constatăm aceleaşi neîmpliniri, acelaşi deficit de achiziţii de tehnică de luptă nouă.” Aşa îşi începea discursul preşedintele Traian Băsescu la şedinţa de analiză a activităţii din 2007 a Ministerului Apărării, discurs punctat cu numeroase critici la modul în care se pregătesc licitaţiile, se urmăresc procedurile şi care în concluzie arată “un nivel de dezinteres”.
Primul-ministru Popescu Tăriceanu “punctează” şi el disfuncţionalităţile din procesul de înzestrare a Armatei, relevînd rolul de păcălit asumat de Ministerul Apărării într-o serie de contracte.
“Văzînd experienţa anterioară cu achiziţionarea fregatelor din Marea Britanie,..., au fost aprecieri destul de critice legate de faptul că s-au achiziţionat echipamente deja folosite... Nu trebuie să devenim lada de gunoi a Europei... Nu trebuie să ne punem în postura iară să luăm echipamente folosite, care au o durată de viaţă scurtă, şi peste cîţiva ani să ne punem problema să cumpărăm din nou altele. Cu alte cuvinte, nu vreau să aruncăm banii. Vreau ca în jurul acestei chestiuni să fie o analiză foarte serioasă făcută la nivel MApN... Nu mă interesează ce interese sînt ale unora sau ale altora”, spunea Tăriceanu.
Aşadar, succesiunea de achiziţii nefericite de echipamente militare a dus la o stare de maximă nervozitate în CSAT, acolo unde şi preşedintele Băsescu, şi premierul Tăriceanu se reunesc instituţional. Scandalul fregatelor, scandalul achiziţiei avionului scurt-m