Fumătorii educaţi pot renunţa mai uşor la ţigări, ca urmare a campaniilor antitutun, susţin cercetătorii de la Universitatea din Wisconsin. Astfel, reclamele TV sau cele de pe pachete de ţigări, care conţin avertismente cu privire la efectele nocive ale fumatului, au un impact mai mare asupra persoanelor cu un grad ridicat de educaţie. Timp de doi ani, cercetătorii au analizat tendinţa de renunţare la ţigări a peste 450 de fumători, din diferite categorii socio-economice şi educaţionale. După un an de la intervievarea lor, cercetătorii au descoperit că 65 la sută dintre persoanele care aveau studii universitare au încercat să renunţe la ţigări şi doar 30 la sută, dintre cei cu cel mult studiile liceale terminate.
Cercetătorii spun că, deşi nu toţi au reuşit să se abţină de la fumat în decursul unui an, reclamele sunt percepute mai bine de persoanele educate. Apoi, locul de muncă este un alt factor care influenţează tendinţa de a renunţa la fumat. Cercetătorii spun că persoanele cu un venit mic sunt mai dependente, deoarece lucrează într-un mediu foarte puţin restrictiv cu privire la fumat. În plus, aceşti fumători au şi mai puţin acces la campaniile antitutun, medicaţia necesară şi consiliere. Pe viitor, se doreşte elaborarea unor programe speciale pentru persoanele cu un statut social scăzut, prin care să le fie puse la dispoziţie mijloacele necesare de a renunţa la ţigări. (E.H.)
Fumătorii educaţi pot renunţa mai uşor la ţigări, ca urmare a campaniilor antitutun, susţin cercetătorii de la Universitatea din Wisconsin. Astfel, reclamele TV sau cele de pe pachete de ţigări, care conţin avertismente cu privire la efectele nocive ale fumatului, au un impact mai mare asupra persoanelor cu un grad ridicat de educaţie. Timp de doi ani, cercetătorii au analizat tendinţa de renunţare la ţigări a peste 450 de fumători, din diferite categorii socio-economice şi