Costurile si timpul alocate pentru recrutarea managerilor devin din ce in ce mai mari pe o piata care resimte tot mai acut deficitul de personal. Agentiile de recrutare nu mai cauta manageri doar in tara, ci isi indreapta atentia catre intreaga lume, fiind constiente ca deficitul de talente poate fi suplimentat numai aducand manageri straini in companiile de pe piata locala.
"Recrutarea pentru pozitiile de management dureaza intre trei luni si chiar un an. Cel mai scump proces de recrutare este head-huntingul, iar cea mai "ieftina" metoda de recrutare este promovarea din interior, intrucat costurile care pot aparea tin numai de relocarea angajatilor", spune Roxana Rotaru, director resurse umane Orange, unul dintre cei mai mari operatori de telefonie mobila de pe piata locala.
Rotaru a precizat in cadrul unui seminar organizat de asociatia specialistilor in resurse umane HR Club, ca, in prezent, in companie sunt peste sapte manageri expati. Anul trecut organizatia a recrutat pentru Romania patru pozitii manageriale din grupul Orange.
Asadar, managerii sunt in continua miscare. "In viitor vom asista la o migratie de manageri dinspre Vest catre Est pentru ca nu vom mai reusi sa gasim talente pe plan local", este de parere Charlie Crocker, CEO Barnett al companiei furnizoare de solutii de personal McCall Recruitment.
Revenind pe plan local, una dintre cauzele pentru care managerii se recruteaza foarte greu este fapul ca foarte putini dintre acestia ajung la interviul de recrutare, acest lucru in conditiile in care confirma participarea.
"Daca chemi zece manageri la interviu, exista situatii in care apar doar trei", explica Liliana Urziceanu, director resurse umane al grupului de retail Praktiker.
Ea adauga insa ca, in prezent, compania nu cauta pozitii manageriale pentru ca prefera sa promoveze din interior. Din acest motiv, in Praktik