De ani de zile, autoritatile locale anunta ca se straduiesc sa redea raul Bega circuitului navigabil, insa fara succes. Anul acesta, lucrurile se vor schimba odata cu inceperea lucrarilor de reabilitare a canalului, preconizate pentru inceputul lunii mai. In cativa ani, Bega ar putea fi din nou o poarta navala spre Europa, atragand nenumarati turisti, dar si timisoreni dornici de croaziere. Bega, ecologizata dupa 60 de ani
Bega a fost primul canal navigabil din Romania, fiind, in urma cu peste 250 de ani, locul pe unde ajungeau la Timisoara materialele de constructie necesare inaltarii noii cetati. Din considerente politice si economice, navigatia pe Bega a fost sistata in 1958.
Raul Bega ar putea redeveni, insa, navigabil in cativa ani. Lucrarile vor putea fi demarate la inceputul lunii mai. "De data aceasta, chiar putem spune ca vor incepe lucrarile de reabilitare a canalului Bega, de reinserare a acestuia in circuitul navigabil. Lucrarile erau ca si incepute. Am avut, insa, o firma care a contestat rezultatul licitatiei pentru realizarea proiectului si, in functie de solutia instantei, ce va fi data la sfarsitul lunii, vom demara lucrarile", spune Titu Bojin, directorul Directiei Apelor Banat.
Daca se vor respecta termenele financiare, lucrarile pe Bega vor dura aproximativ doi ani, dupa care se va lua in vedere proiectul privind reutilizarea canalului ca poarta spre Europa. Canalul va fi adancit cu pana la sapte metri, pentru a permite navigatia. Reabilitarea consta in dragarea canalului si depunerea namolului scos in depozite ecologice. Se estimeaza ca vor rezulta circa 700.000 de metri cubi de namol.
Curatarea canalului a fost sistata in anii ’70, din cauza deversarii unor reziduuri, malul depus continand substante periculoase, iar scoaterea si depozitarea acestuia ridicau probleme ecologice. Iar ultima ecologizare a canalului s-a e