Numarul total de autovehicule inscrise in circulatie pina in 2007 in Romania a ajuns la 4,39 milioane de unitati. Din aceasta cifra, autoturismele reprezinta 3,7 milioane de unitati, restul fiind alcatuit din autoutilitare, autobuze si alte categorii de vehicule, se arata intr-un raport privind situatia inmatricularilor realizat de Registrul Auto Roman (RAR).
Raportul include numarul de autovehicule in functie de normele de poluare si are in vedere evolutia inmatricularilor de autovehicule pe piata romaneasca din 1992 pina la sfirsitul anului trecut.
In Romania circulau, in total, 50.748 de autovehicule in anul 1992. Toate erau non-Euro, in functie de emisiile de noxe. Boomul pietei auto a inceput in 1993, cind pe strazile din Romania se regaseau alte 208.000 de autovehicule. Apogeul vehiculelor non-Euro a fost atins in 2003, cind au fost inmatriculate peste 300.000 de unitati intr-un singur an, se arata in raportul RAR.
Inmatricularile acestora au inceput sa scada pe parcurs, ajungind in 2006 si 2007 la 28.000 de unitati, respectiv 35.000 de masini. Pentru intregul parc auto din Romania, numarul de autovehicule non-Euro a fost de 2,39 de milioane de unitati, pina la sfirsitul anului trecut. Aceasta cifra reprezinta 54% din totalul masinilor care circulau in Romania.
Trecerea de la Euro 1 la Euro 2 s-a facut foarte repede, afirma reprezentantii RAR, motivind de ce nu exista in datele institutiei o statistica pentru inmatricularile de Euro 1. Primele autovehicule Euro 2 au fost inscrise in circulatie in 1997, iar numarul lor era de 448 de unitati. Un an mai tirziu, numarul lor a urcat la aproape 9.300 de unitati, pentru ca, in 1999-2000, numarul lor sa depaseasca 46.300 de unitati, respectiv 78.200 de masini.
Virful inmatricularilor de autovehicule Euro 2 a fost atins in 2001, peste 116.000 de masini fiind in