Intr-un interviu acordat revistei Fortune la sfarsitul anului trecut, Rick Wagoner, presedinte si CEO al GM, arata ca se teme ca rezultatele producatorului auto ar putea fi afectate de unii factori externi.
Wagoner se gandea in acel moment la factori care au impact asupra intregii economii: pretul petrolului, cresterea preturilor la marfuri si la otel, posibilitatea unei recesiuni, scrie CNN Money. Acesti factori, care scapa controlului GM, au in prezent un impact chiar mai mare decat cel asteptat de Wagoner.
In combinatie cu criza de pe piata rezidentiala, criza subprime si a pietelor de credit, acestia l-ar putea pune in incurcatura chiar si pe cel mai bine pregatit CEO.
Totusi, a invata cum sa abordeze factorii macroeconomici face parte din sarcina unui CEO, iar Wagoner nu se plange in aceasta privinta.
Totusi, exista alte evenimente pe care nu avea cum sa le anticipeze si pe care nu le poate controla care l-ar putea pune pe jar. Combinate, acestea ar putea pune in pericol refacerea fragila a GM.
Mai intai, producatorul de com-ponente Delphi a ramas prins in faliment timp de aproximativ 30 de luni.
Cel mai recent plan al sau de restructurare s-a prabusit saptamana trecuta dupa ce cel mai mare actionar al sau si investitor important, Appaloosa Management, s-a retras dintr-un acord de injectare a pana la 2,55 miliarde de dolari in cadrul companiei. GM se oferise sa plateasca peste 2 miliarde de dolari pentru a repune Delphi pe picioare, iar acum incearca sa determine cat va mai trebui sa ofere pentru a redresa Delphi.
Un alt eveniment este greva de la American Acle, un alt furnizor important al General Motors, care a intrat in cea de-a doua luna. Productia pierduta in urma grevei va afecta serios veniturile GM in primul si al doilea trimestru.
Mai apoi, in ciuda unei refaceri complete a liniei sale de produse, vanz