Reporter: Care este ce-a mai mare satisfactie pe care v-a adus-o profesia ?
Smaranda Puscas: Cea mai mare satisfactie este când elevii pe care i-am avut acum 20 de ani vin la mine sã-mi povesteascã despre vietile lor, mi se confeseazã sau îmi cer sfaturi.
Rep: Ce înseamna alternative pedagogica Freinet?
S.P: Alternativa pedagogicã Freinet înseamnã o pedagogie care realmente are în centrul atentiei copilul si nevoile sale. Este un alt fel de învãtare, prin metode specifice pe care nu le întâlnim la alte pedagogii. Având în vedere reforma pe care o strãbate învãtãmântul românesc de mai bine de 20 de ani, eu cred cã e o pedagogie cu rãdãcini sãnãtoase, care ar fi bine sã câstige cât mai mult teren în scolile românesti.
Rep: Ce a trebuit sa învatati singura în viata ?
Rep: Cã în aceastã tarã a spune adevãrul nu e o virtute. E un act de mare curaj.
Rep: Cum arata o zi perfecta pentru dumneavoastra?
S.P: Ziua perfectã e una fãrã stiri, fãrã sedinte, fãrã oameni nervosi, fãrã oameni încruntati si dacã se poate cu multe zâmbete. Asta numai dacã se poate… Utopie, nu?
Reporter: Care este ce-a mai mare satisfactie pe care v-a adus-o profesia ?
Smaranda Puscas: Cea mai mare satisfactie este când elevii pe care i-am avut acum 20 de ani vin la mine sã-mi povesteascã despre vietile lor, mi se confeseazã sau îmi cer sfaturi.
Rep: Ce înseamna alternative pedagogica Freinet?
S.P: Alternativa pedagogicã Freinet înseamnã o pedagogie care realmente are în centrul atentiei copilul si nevoile sale. Este un alt fel de învãtare, prin metode specifice pe care nu le întâlnim la alte pedagogii. Având în vedere reforma pe care o strãbate învãtãmântul românesc de mai bine de 20 de ani, eu cred cã e o pedagogie cu rãdãcini sãnãtoase, care ar fi bine sã câstige cât mai mult teren în scolile românesti.
Rep: Ce a trebuit sa învatati sin