Romanii au cheltuit anul trecut cei mai multi bani pe tigari, bere si bauturi racoritoare, sfidand structura "cosului zilnic", folosita de statistica oficiala. Pentru al treilea an consecutiv, cele trei produse se mentin in topul principalelor piete de bunuri de larg consum din Romania, realizat de compania de consultanta Nielsen in urma evaluarii unui numar de 180 de categorii de produse alimentare si nealimentare. Urmatoarele pozitii ale topului au fost ocupate de ciocolata, cafea, apa minerala, salam, detergenti, ulei comestibil si racoritoarele necarbonatate. Statistica companiei Nielsen nu include insa alimentele de stricta necesitate, precum carnea neprocesata, painea, legumele si fructele.
Potrivit Nielsen, primele zece piete de bunuri de larg consum din Romania au totalizat, in anul 2007, vanzari de 14,104 miliarde lei (4,2 miliarde euro), in crestere cu 33% fata de anul 2006, cand valoarea acestora s-a ridicat la 10,6 miliarde lei. Clasamentul "eficientei" anumitor bunuri de larg consum, intocmit de Nielsen, nu inseamna insa ca romanii au renuntat la "ciorba si tocanita" pentru tigari, bere si bauturi racoritoare, deoarece preturile de vanzare cu amanuntul al acestor produse, cum este cazul tigarilor, de exemplu, sunt mai mari decat cele ale unor produse alimentare precum iaurt, lapte sau branzeturi.
Tigarile au ocupat, in ultimii trei ani, primul loc in topul celor mai bine vandute bunuri de larg consum, ceea ce confirma inca o data statisticile potrivit carora romanii sunt printre cei mai impatimiti fumatori la nivel european. In anul 2007, piata tigaretelor a atins valoarea de 5,065 miliarde lei (1,51 miliarde euro), in crestere cu 17,2% fata de anul 2006, cand valoarea acesteia s-a situat la 4,318 miliarde lei. Astfel, 1,3% din produsul intern brut (PIB) de 116 miliarde euro au fost create de industria tutunului.
Integr