Top Brands Distribution, al doilea mare distribuitor de bunuri de larg consum la nivel local, cu afaceri estimate la peste 300 mil. euro pentru acest an, va intra din 2009 pe piata lactatelor, vizand segmentul cel mai dezvoltat: lapte si iaurturi.
"Avem deja terenul si cladirea pentru acest proiect, in Piatra Neamt. Ne gandim chiar sa avem si o ferma, pentru a ne asigura materia prima", a declarat Wael El Ghadban, managerul general si unul dintre actionarii Top Brands Distribution (TBD), precizand ca nu a pus inca la punct strategia de marketing pentru noile produse. Actionarii TBD au investit pana in prezent 1,5 mil. euro in locatia din Piatra Neamt.
Compania ar putea incheia parteneriate si cu producatorii locali de lactate, pentru a-si largi gama de produse marca proprie. Lactatele vor fi primele produse marca proprie a distribuitorului Kraft Foods si Philip Morris.
Pe piata locala, mai multe companii mari de profil au facut deja pasul de la distributie la productie, exemple fiind Macromex sau Whiteland. Recent insa, Macromex a decis sa inchida fabrica de preparate din carne din Oradea, care s-a dovedit neprofitabila in ultimii patru ani (de la preluarea acesteia de catre proprietarul companiei de distributie).
"Toate studiile de piata pe care le-am analizat inainte de a lua decizia dezvoltarii unui brand propriu au indicat un mare potential de crestere a cererii pentru produse lactate, nu doar in Romania, ci si la nivel european", a spus Wael El Ghadban. Managerul a mai precizat ca nu a luat in calcul achizitia unui producator local.
In prezent, TBD distribuie produsele Philip Morris si Kraft Foods pe piata locala, avand in total o arie de acoperire de 18 judete. Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 750 milioane de lei (224,7 mil. euro).
TBD este controlata de Wael El Ghadban si de alti doi inve