Un tablou Delacroix: „Libertatea conducând poporul”. Ea, libertatea, tânără, plină de vitalitate, cu sânii goi, pietroşi, cu un corp ademenitor, ne îndeamnă s-o urmăm. Cum să n-o urmezi? Interesant ar fi cum şi-ar imagina Delacroix libertatea noastră în vârstă de doar şase ani?! Pentru mine e un fel de Pena Corcoduşa, celebrul personaj secundar ( oare? ) din „ Craii…” lui Mateiu Caragiale. O sculptură Michelangelo: „ Sclav torturat”. Pe chipul lui se văd deznădejdea şi resemnarea. Căutaţi un album şi priviţi cu atenţie „Sclavul …”.Veţi recunoaşte ţăranul de azi care nu mai are ce face decât să-l caute cu privirea pe Dumnezeu, în timp ce picioarele îi sunt legate de dobânzi, calamităţi, calamitatori, preţuri în râs la cereale şi produse animaliere, cupoane, şabloane, tromboane etc.
Autori: Georgică MANOLE
Un tablou Delacroix: „Libertatea conducând poporul”. Ea, libertatea, tânără, plină de vitalitate, cu sânii goi, pietroşi, cu un corp ademenitor, ne îndeamnă s-o urmăm. Cum să n-o urmezi? Interesant ar fi cum şi-ar imagina Delacroix libertatea noastră în vârstă de doar şase ani?! Pentru mine e un fel de Pena Corcoduşa, celebrul personaj secundar ( oare? ) din „ Craii…” lui Mateiu Caragiale. O sculptură Michelangelo: „ Sclav torturat”. Pe chipul lui se văd deznădejdea şi resemnarea. Căutaţi un album şi priviţi cu atenţie „Sclavul …”.Veţi recunoaşte ţăranul de azi care nu mai are ce face decât să-l caute cu privirea pe Dumnezeu, în timp ce picioarele îi sunt legate de dobânzi, calamităţi, calamitatori, preţuri în râs la cereale şi produse animaliere, cupoane, şabloane, tromboane etc.
Autori: Georgică MANOLE