Vanzarea supermarketurilor La Fourmi din Capitala anunta o noua etapa in strategia Global Finance: iesirea din retail, o piata cu profitabilitate redusa, si luarea cu asalt a constructiilor si a pietei farma, sectoare cu marje de profit mai ridicate.
"Piata de retail este un sector destul de complicat, pe care fondurile de private equity nu il abordeaza foarte usor: este un domeniu complex, dinamic si caracterizat de profitabilitate redusa", spune Stefan Bucataru, director de investitii al Global Finance.
In primele zile ale lunii aprilie, fondul elen de investitii Global Finance a vandut pachetul majoritar de actiuni detinut la retailerul La Fourmi, prin intermediul fondului Black Sea Fund, catre grupul belgian Delhaize, operatorul supermarketurilor Mega Image. Tranzactia s-a ridicat la 18,6 milioane de euro, fiind incluse si drepturile de proprietate asupra a patru magazine din cele 14 locatii ale retelei, potrivit datelor Delhaize.
Intrati in actionariatul retailerului in urma cu trei ani, cand fondul de private equity Black Sea Fund a achizitionat 80% din lantul de supermarketuri in urma unei investitii de circa 4 mil. euro, investitorii eleni au dublat cifra de afaceri a companiei pe perioada detinerii. Astfel daca in urma cu trei ani, La Fourmi raporta o cifra de afaceri de 16 mil. euro, la finalul anului trecut afacerile treceau de 30 mil. euro.
Vanzarea retailerului a luat prin suprindere piata, in conditiile in care la inceputul lunii februarie reprezentantii La Fourmi anuntau intentia de extindere a retelei si achizitia unor jucatori locali. Reprezentantul Global Finance explica insa ca o companie trebuie vanduta cand inca mai este loc de crestere.
"Global Finance a intrat in Romania in 1996, iar pana in prezent a investit prin intermediul fondurilor administrate peste 150 de milioane de euro, in proiecte directe s