Buticarii din jurul blocurilor şi-au pierdut majoritatea clienţilor, în favoarea supermarketurilor aflate la marginea oraşului. Deşi unele produse sunt mai ieftine în magazinele de cartier, cumpărătorii nu se înghesuie.Comerţul de la colţul străzii nu mai este o afacere înfloritoare, cum era în urmă cu patru-cinci ani. Micii comercianţi care şi-au deschis magazine între blocuri au pierdut majoritatea clienţilor, care au migrat la mulţimea de supermarketuri şi hipermarketuri care a apărut în Bănie. Bătălia în domeniul comerţului se dă între supermarketuri, iar micii comercianţi aproape că nu mai contează în calculul cotei de piaţă. Magazinele de cartier au ajuns să vândă la limita supravieţuirii. Seminţe, sticks-uri, bere la pet sau ţigări. Astfel de produse sunt dintre cele mai tranzacţionate la colţ de stradă. Unii comercianţi au ales să-şi îmbunătăţească paleta de produse cu unele uşor vandabile clienţilor, pentru a-şi spori vânzările. „Nu vedeţi ce vindem? Acadele şi pufuleţi de 3.000 de lei punga (0,3 lei - n.r.). De anul trecut am băgat şi pâine, că asta se vinde zi de zi. În rest, nimicuri. Aş închide şi mâine, dar ce mai facem, unde ne mai angajăm la vârsta asta şi eu, şi soţul meu?!“, a spus o comerciantă din Craiova. Acelaşi pericol l-au simţit pe pielea lor, respectiv în contul firmei, buticarii care au tarabe prin pieţe. „Ajungem să aducem bani de acasă. De când cu supermarketurile astea, ne-au scăzut vânzările foarte mult. Sunt zile când numeri pe degete clienţii care cumpără ceva de la noi. Mai mult ne costă actele, contabilul, spaţiul. Probabil că vom închide în cel mult un an, dar să vedem ce facem după!“, a spus deţinătorul unui butic în Piaţa Centrală din Craiova.
Profil de buticar În general, la magazinul de la colţul străzii găseşti produse alimentare, detergenţi şi, mai nou, pâine, pentru a atrage clienţii cu un produs uşor vandabil. Ma