Dezvoltatorii spanioli recurg la diverse strategii de marketing pentru a atenua efectele crizei din sectorul imobiliar.
Companiile de dezvoltare imobiliara din Spania au recurs in ultima vreme la oferte ce includ masini cadou, excursii in strainatate sau chiar premii in bani pentru a atrage cumparatorii, pe fondul crizei sectorului imobiliar. Unele companii au ales chiar sa patrunda pe segmentul de inchirieri, scrie Budapest Business Journal.
Numarul dezvoltatorilor de proiecte imobiliare care au participat la targul de profil de la Madrid a fost cu o treime mai mic decat cel de anul trecut din cauza crizei sectorului imobiliar din Spania.
"Incepand cu toamna anului trecut, miscarile pe piata s-au diminuat foarte mult", a declarat Javier Roca de Togores, director administrativ la Zapata, o companie care vinde locuinte in sudul Madridului.
Avand in vedere ca preturile la locuinte au scazut cu aproximativ 4% de la mijlocul lui 2007 si ca piata este, in viziunea FMI, supraevaluata, unele firme iau in considerare patrunderea pe segmentul de inchirieri. Spania a construit in ultimii zece ani peste 5 milioane de locuinte datorita climatului economic propice, cu o crestere medie de 3,8%, rate ale dobanzilor foarte reduse si un flux continuu de imigranti in orase si straini bogati in regiunea de coasta. Sectorul constructiilor a fost pentru multi ani motorul economiei spaniole si aduce tarii circa 20% din Produsul Intern Brut.
Criza globala a creditelor ipotecare, despre care FMI crede ca va injumatati rata de crestere economica a Spaniei pana la 1,8%, a dus la incetinirea pietei imobiliare spaniole. Roca de Togores a declarat ca Zapata a trebuit sa reduca preturile la apartamentele cu un singur dormitor cu pana la 40%, respectiv pana la 145.000 de euro (228.000 de dolari). Panourile publicitare ale firmei Zapata din Madrid contin im