Această tendinţă a pieţei este cauzată în principal de migraţia populaţiei active, dar şi de creşterea continuă a preţurilor, ca urmare a majorării accizei 2008 ar putea aduce o premieră în ceea ce priveşte piaţa tutunului din România. După ce ani de-a rândul a înregistrat creşteri succesive, vânzările ar putea scădea numai în acest an cu aproximativ 500de milioane de ţigarete.
Ca urmare a majorării, anual, a accizelor, piaţa va continua să crească însă din punct de vedere valoric. Anul trecut, afacerile din industria tutunului s-au ridicat la aproximativ 2,5 miliarde de euro. Piaţa este împărţită în acest moment în proporţie de 97% între British American Tobacoo, Japan Tabacoo International şi Philip Morris.
Potrivit datelor furnizate de către companiile din industrie, vânzările s-au ridicat anul trecut la 35 miliarde de ţigarete, în creştere faţă de anul 2006. Pentru acest an însă, estimările principalilor producători din domeniu indică o scădere a pieţei din punct de vedere al volumului vândut cu jumătate de miliard. Principalele cauze sunt migraţia populaţiei active şi majorarea accizelor.
“Din 2008 luăm în calcul o piaţă de 34,5 miliarde de ţigarete. Şi asta din cauza migraţiei populatiei active, a majorării accizelor şi a introducerii de la 1 iulie a pictogramelor”, a explicat pentru “Adevărul” Gilda Lazăr, corporate affairs în cadrul Japan Tabacoo International(JTI), unul dintre cei trei mari producători de ţigarete din România. Potrivit acesteia, majorarea accizelor va duce totodată însă la creşterea pieţei din punct de vedere valoric. Cifra de afaceri din industria tutunului a fost anul trecut de 2,5 miliarde euro şi se va majora în acest an în raport de creşterea preţurilor şi a accizelor.
Accizele au crescut de cinci ori în ultimii şapte ani
Potrivit calendarului de creştere a accizelo