- Diverse - nr. 74 / 15 Aprilie, 2008 Compania BAT (British American Tobacco _ Romania) este prezenta pe piata romaneasca din 1997. Si s-a "simtit" foarte bine aici. Anul trecut a inregistrat _ conform Mediafax _ o cifra de afaceri de 2,74 miliarde de lei (821 milioane de euro), in avans cu 39% fata de anul precedent. In 2007, BAT a inregistrat o cifra de afaceri bruta de 3,27 miliarde de lei, iar cifra de afaceri neta a fost de 2,74 miliarde de lei. Pe de alta parte, volumul vanzarilor de tigari ale companiei, pe piata romaneasca, a urcat anul trecut cu 12%, de la 12,08 miliarde, la 13,58 miliarde de tigarete, BAT devenind lider de piata atat in functie de volum, cat si in functie de valoarea vanzarilor de tigari. De mentionat ca, daca BAT detine o cota de 40,6% in functie de volum, fosta Societate Nationala a Tutunului Romanesc (azi, Galaxy Tobacco) detine o pondere nesemnificativa din totalul pietei, de 2%, in functie de volum, si 1,6% din valoarea vanzarilor. Cum volumul vanzarilor creste continuu (beneficiile, asisderea!) _ ca urmare a cresterii accizelor la tutun si a majorarii vanzarilor _ intrebarea este: ce efecte concrete au avut, in ultimii ani, campaniile impotriva fumatului, in care s-au investit bani grei?! Vorba cuiva: cand este vorba de comert (si de beneficii de pe urma acestuia), sanatatea publica conteaza mai putin. Din pacate… GHEORGHE GIURGIU - Diverse - nr. 74 / 15 Aprilie, 2008 Compania BAT (British American Tobacco _ Romania) este prezenta pe piata romaneasca din 1997. Si s-a "simtit" foarte bine aici. Anul trecut a inregistrat _ conform Mediafax _ o cifra de afaceri de 2,74 miliarde de lei (821 milioane de euro), in avans cu 39% fata de anul precedent. In 2007, BAT a inregistrat o cifra de afaceri bruta de 3,27 miliarde de lei, iar cifra de afaceri neta a fost de 2,74 miliarde de lei. Pe de alta parte, volumul vanzarilor de tigari ale co