Piata imobiliara din capitala Irlandei, Dublin, aflata oricum intr-o recesiune evidenta dupa boom-ul impresionant din ultimii 15 ani, a mai primit ieri o lovitura chiar din partea Guvernului. De acum incolo nici un complex rezidential sau centru comercial nu va mai capata autorizatie de constructie, daca in zona nu se afla deja implementat transport public de calatori.
Mult asteptata Autoritate pentru Transport din Dublin (DTA), care reuneste toate ramurile transportului public din oras, va lua fiinta in citeva zile, iar una dintre principalele sale functii va fi chiar atribuirea de autorizatii de constructie doar pentru zonele in care exista transport public. Astfel se va pune capat unei perioade lungi in care foarte multe complexe rezidentiale, parcuri de afaceri sau centre comerciale au fost construite fara a beneficia de serviciile transportului public.
Autoritatea de Transport din Dublin va coordona de acum incolo toate politicile de transport public din zona metropolitana (Dublin, Kildare, Meath, Wicklow), inclusiv cele de infrastructura.
Circulatia mijloacelor de transport din Dublin este caracterizata de localnici ca avand serioase lacune din punctul de vedere al serviciilor oferite.
Guvernul Irlandez a pus deja in aplicare un ambitios plan, denumit Transport 21, in valoare de 34 miliarde de euro, care urmareste modernizarea fara precedent a transportului public din toata tara pana in anul 2015. Piata imobiliara din capitala Irlandei, Dublin, aflata oricum intr-o recesiune evidenta dupa boom-ul impresionant din ultimii 15 ani, a mai primit ieri o lovitura chiar din partea Guvernului. De acum incolo nici un complex rezidential sau centru comercial nu va mai capata autorizatie de constructie, daca in zona nu se afla deja implementat transport public de calatori.
Mult asteptata Autoritate pentru Transpor